23.1.11

Kebahagiaan adalah Hak Milik Setiap Insan


Tak semua orang suka kita. Tak semua orang sayang kita. Tak semua orang senang dengan kita. Dan yang paling penting, Tak semua orang paham kita. kan kan kan..

Betul tak apa yang saya kata tu?? hurmm..

Tiap kali bangun pagi, kita mesti mengharapkan hari yang akan di lalui tu baik-baik belaka. Betul kan..tapi agak tak best kan bile apa yang kita harap kan dalam hari tu tak menjadi .. *mengeluh* ..

Semua tu dugaan dalam hari tu. kita jangan la pulak anggap diri kita ni selalu malang bila sesuatu yang kita harap tu tak menjadi.ikut macam my nephew yang berumur 3tahun slalu cakap .. "rilek luuhh MakNani" .. so bawa-bawa la bersabar ye. Kita kan di kurnia kan akal untuk kita berfikir. so dengan akal yang kita ada, berfikir lah secara matang untuk mengatasi ketensionan yang melanda tu k. Tak semestinya kita perlu marah2 or menuduh orang laen punca nya. Nanti kalau dah marah2 kan dah tak best. Kita mesti jadi tertekan. Pastu nak moody jek satu hari. Tengok diri sendiri dulu, paham kan apa yang tak kena, then baru la buat conclusion nya. ok clear kan.

Aku suka tengok orang2 keliling aku gelak ketawa bersama. Bahagia tengok semua orang bahagia. Bila nak sampai turn aku? Wallahhualam la ye. Semua datang dari-NYA. Aku hanya makhluk-NYA yang cuba menjadikan hidupnya tu sempurna. Tapi aku tetap bahagia.Oke cuba paham ya di sini..

Kita tak akan dapat yang sempurna dalam mencari kesempurnaan.

tapi cuba kita bentuk sesuatu tu menjadi sempurna walaupun ia tak sesempurna mana pun agar ia nampak sedikit sempurna.

Sekurang2nya aku MENCUBA. Cuba membentuk kebahagiaan dalam diri. Ia merangkumi cubaan menggembirakan diri sendiri dan juga orang lain.Walaupun kadangkala terasa hati.

Mungkin ada yang tak faham apa yang aku cuba bebelkan di sini. Tak pe lah kalau tak paham.

oleh itu Bersabar la selagi anda mampu..mungkin di sebaliknya ada sesuatu yang menarik menanti kita. Siapa tahu kan..



Yang pasti, esok, aku nak celik mata, aku mahukan kegembiraan, ketenangan dan kebahagiaan yang berterusan sampai la mata ni terpejam.[mcm gambo kt atas ni haa] dan hari2 yang seterusnya pun begitu. amin~


*menguap*menguap*mengucap*menguap*mengucap*



Tiada ulasan: