28.7.10

APDETan Yang Berbelit..


Aku rase cam agak blur skang. Begitu banyak benda rasenye yg aku nk bebel kat sini.Tapi aku rase xpayah kot.Sebab aku rase skang ni aku jadi semakin pelupa. "tu laa byk mkn semut"..kata Bonda ku, hihihi. Tapi, xkan lah aku nak makan semut. eeuuwww. pelis Mak, anak Mak xsengal mcm tu hokay suke2 nak makan semut. Ehehe. ni nak cite pasal semut ke nak cite pasal aku?? kalau pasal semut, t aku bukak blog baru cite pasal semutt jek..


ok2. Skang ni aku dah mule rase ada idea sket nk membebel kat sini. Bukan aku xrindu nak apdet blog ni, siyesly mmg byk cite sbnrnye yg nak d kongsi. Akan tetapi, sejak kebelakangan ni aku byk lalui satu fasa yg keadaannya sgt2 mencabar kredibiliti emosi, mental & fizikal aku..(ceh gaya cite mcm kene pakse jadi askar plak kn).hahaha.bese la bapak ku Bekas Askar.<---xde kene mngene.


Tapi kn, kat sini aku xtau ape main-point yang aku nk bebelkan. Sebab otak mcm2 pikir, bile nk kua kn die jadi xtau ape yg nk d kua kn dari otak ni.(mengongkan..hihihi).oke2 kat sini aku cuba mencari satu POINT..bukan Ampang Point mahupun Focus Point okeh.maksud POINT tu ialah satu cite yg aku boleh wat tajuk utk isi entry kali ni..dan maybe aku dah dapat ape POINT tu..dan ia adalah JUJUR..hehe (pjg berjela dh type baru dpt cite..haizz)..


1stly...ia adalah soalan..KENAPA PERLU JUJUR?..dan aku xdpt jwpn yg tepat. Sebab..kadang2 aku pikir..JUJUR ni bole buat org sakit hati, org benci kita, org xpercaya kite, org salah paham dgn kite, dan semua yg negatif dlm kepala otak aku ni. Sebab xsemua org paham dengan apa yg kita cuba sampaikan. Ada orang suka kita jujur n ada orang yg xsuke dengan kejujuran kita.(maybe TERLAMPAU jujur sbb tu org xsuke).macam baguskan ayat saya..ehe.

2ndly..ia adalah permintaan..KALAU KEJUJURAN ITU BOLEH MEMBAWA KEBAHAGIAAN TUNJUKKANLAH..hahaha...giler la..aku xpaham ape yg aku type..lalalal~~ (jgn salah paham semua..aku kdg2 bole jadi org yg tersangatlah jujur n kdg2 bole jadi org yg sgt xjujur a.k.a menipu lah)..so bagi aku la kan..ade mase yang kita kene JUJUR dgn kata2 kita n ada mase kite kene menipu jugak utk kebaikan semua..

Tapi, aku masih mencari tahap mane setiap org tu perlu MENJUJURkan diri utk jawap setiap soalan yg di beri..contoh soalan seperti dalam FORMSPRING aku <--3rdly..promote formspring sendirik plak..hehe


yang ni aku TERSANGAT JUJUR...see...tgk jawapan aku...dan bezakan yang bawah ni plak...



TAK JUJURkn aku dengan jawapan aku tu...yelah...nak jujur mendeee....dah soalan die tu mcm tu..aku pn bg jawapan yang x mengecilkan hati..ikutkan hati nak ajek jawap..."@#$%&*&* mane ade GUNUNG BERCABANG siakkk..kau bodo ke ape?? mase skolah dlu mane ade blaja mende nih!!!"...see..kalau aku jawap mcm tu..xke kecik aty member.dah die kate aku ni xbole nk gurau2..kn kn...so kat situ kita dah tau bila mase nye perkataan JUJUR dlm hidup ni kita ptut gunakan..


so kalau nk tau korg ni jujur ke x..sila la wujudkan diri anda dlm dunia formspring..so kita bebas bersoal jawap kat situ..n tgk kejujuran masing2 dalam menjawap soalan...hahahahha...(akhirnya cite aku kali ni pasal formspring saje..ish3)

p/s: so renung2kan dan selamat beramal~~see ayat aku BERBELIT-BELIT kan..xpaham saya..hahaha