16.2.11

Tips Tops


Aku kalau sakit hati @ terasa hati, aku suka diam jek. Maybe kalau aku bercakap, aku akan mengeluarkan kata-kata yang agak ganaz gak lah. Kira nye ayat2 yang aku sendiri tak suka cakap tapi nanti aku cakap dan aku menyesal dengan sendiri nye. Menyesal kemudian dah tak berguna kan. So, lebih baik aku diam saje. Orang lain pun tak sakit hati dengan aku.

Oleh itu, aku terasa nak bagi tips la..Tips untuk melegakan sakit hati dengan cara yang agak sadis..dan membuat 'orang' itu terasa..hahahaha

1. mula2, korang memang akan terasa sakit hati yang teramat sangat bila ada seseorang sakit kn hati korang kan..contoh kawan korang ke, besfren korang ke, boifren korang ke, goifren korang ke..Korang just diam saje..

2. then, pujuk hati korang selow2..wat macam xterase pape..wat muke tak de perasaan..n dengarkan saje..*mcm aku slalu buat..ehe..

3. Paksa muka korang tu SENYUM..walaupun dalam kepala ni macam nak pecah tahan marah,nangis,dendam n ape2 jek la..SENYUM jek walaupun kelat..

4. Lebarkan lagi senyuman korang tu..kalau nak gelak2 siket pon lagi bagus..sampai la kepala korang dah free...

5. Cuba alihkan perhatian korang ke tempat lain, maybe kepada apa yang korang suka buat, minat, sebagai contoh On9 FB, Men Lukis2 ke, Tgk Laki Hensem Ke (kalau korang pompan la kan), Men gem ke, Bekebun, Bersenam, Ber... bla..bla...bla *lantak korg la nak watpe jnji korg tak pikir kan pasal sakit hati korang tu...

6. Bila orang tu tanye bagi tujuan memujuk/meminta maaf dan soalan die macam ni..

"Marah ke??"

.. korang memang ade rase nak jawab macam ni kan..

"dah tu ko hengat aku suke sangat ke kau buat aku macam ni hah nyet!!!"

.. takpe2.. besabo k..korang jawab jek..

"Yup! Memang Suke~ (^_^)"

7. Dan sebenarnya korang sememangnye harap die akan memujuk korang dan meminta maaf atas kesilapan die kan..korang tak yah layan dan teruskan dengan aktiviti yang terus meleka kan korang dari sakit hati korang..sampai la korang lupa yang sebenarnye tadi korang tgh sakit hati...dan korang akan senyum dengan senang hati pulak.. Sebab.. korang dah tak pikir sgt pasal hal tu.. so masalah tak jadi besar la kan..

8. Bila korang dah senang hati, baru la korang tegur 'orang' tu balik...hehehhehe...



p/s: sebenarnya aku tengah sakit hati ni..tapi aku tak tau n ak buat ape..kepada yang mencuba tips di atas tu..selamat berjaya la ye..sebab ayat tah hape2...tunggang langgang..tebalik bongkang..aku sendrik pn tak paham apa aku type tu..btol ke tak..sume men hentam saje..aku dah tak leh handle sgt dah ni...hahahhaha...walaupun gelak n melayan fb n bebloging bagai..xjalan gak wo..maybe saket ati sgt kot..hurmm..xpe2..sat gi reda la ni sakit ati aku..kan.. (=_='') ..

Kalau Aku Sakit Hati Pon..Kau Tetap Macam Tu Jugak..Ada Kau Kesah..Kurang2 Kau Cakap Tak Nak Wat Aku Marah, Tak Nak Gado Ngan Aku..Tapi Sebenarnye Memang Kau Tak Tau Yang Aku Ni Tgh Sakit Hati Dengan Kau..So..Sukati Kau Lah..Hati Aku..Memang Patut Aku Sendiri Yang Jaga Hati Aku..Orang Len Tak Yah Tau Pasal Hati Aku..OKE???



Tiada ulasan: