4.2.11

Jom Kita ...

haaaashiiiimmmmm~~~~ bukan nama orang atau nama bapak orang..tu ialah bersin ok..aku bersin...

Start cuti Raya China ni, aku bersin tak hengat donia.. T_T

Oke Kembali ke mood Ceria~abaikan bersin tu.. *sebab tengah ceria pasal nak bercuti 4hari kan..hoho

walhalnya, bukan kene hujan pon...kene tempias sikit-sikit jep..*same gak..kan..ehe
Tapi tak bermaksud aku kene duduk rumah jek kan. Yela cuti 4hari, manfaatkan sebetul2nya, walaupun....demam.... (-_-)' kesiankan.. itu juga bukan halangan ...

Aku tetap pergi 'membelasah' Tutti Frutti..

nampak tak..
kesian kan dia kene 'blasah'??

ok.kita lupakan kisah aku jadi 'gangster' jap tu...

beralih kita kepada rancangan 'JOM KITA BERKEBUN'!!!
cuba korang cari kat channel #611 astro, takpun #145, takpun #235, atau #678, #910...bla bla bla...mesti korang tak jumpa rancangan ni..
*memang la, sebab rancangan ni adik beradik aku yang punye~~
*dan kebun tu EncikAyah & PuanMak yang punya~~ ngeeee~~

tapi.....lain yang terjadi

kami memasak beramai-ramai ..
itu asam pedas aku 'tolong kacau kan'...ehe

kipas guna ni pun boleh..sangat naif kan..janji 'bara' menjadi..

oke...tu aku ye...rajin kan aku mengipas 'bara2 api' tuh..



tapi berlainan juga dengan aktiviti untuk kanak-kanak riang..
*ada juga org tua yg nyibuk kat situ nak jadi mentor kanak2 ni.

Kerusi beracun~

Jambatan sudah roboh~

Tak lupa juga...

"enjit-enjit semut~sapa sakit naik atasss~" *poco-poco lah.
tengoklah..beriya jek muka masing2...haih



aku jek yang 'berkebun' ...

*bajet kan.padahal bakar daun kering jek..pastu macam nak bakar rumah..hohoho..



tapi..yang paling santai sekali mereka-mereka ni lah~~kesayangan hamba!

sorang memang xcited nampak kamera..
sorang lagi memang suke wat muke...

walau di ajak bermain sebagaimana rupa pun...die tetap

akan macam ni jugak...kesian lahai yang blakang tu...
beriye benor senyum..sampai lentok2...
*dak kcik tu br bangun tito la..sbb tu muke masam jek..*

EncikAyah a.k.a AtokAyah melayan kerenah cucu bongsu nya...ngengade tuuu..

begitu santai ye..duk depan tv sambil makan anggur kecik..
geram aku tgk dak Zaquan ni...so...aku pun.....

Kacau lah ke'santai'an dak ni..sampai nangis2...hahahhaha


Dan setelah satu hari penat 'berkebun' ... kami pulang dengan kegembiraan perut kenyang..hehehhe

Aku tinggalkan korang dengan suasan kebun EncikAyah ni ya...memang santai...aku rase tenang.










oleh itu... Jom Kita Berkebun lagi....~~~~~Jom la! Jom la! Jom laaaa!!!!!
sekiann.... (^_^)v

Tiada ulasan: