9.11.10

Dengan Izin Allah

Ikhlas kan lah doa sebagai hamba Allah yang naif. Nama nya pun manusia. Tak semua yang sempurna, dan setiap kekurangan janganlah di caci atau di hina. Malah haruslah di kasihi sesama kita.

Ketika Bonda sedang di ulit mimpi, Ayahanda sedang mengadap helaian-helaian ayat Quran, si jiwa kacau masih mencari ketenangan. Bila semua nya akan berakhir?? tidak ada jawapan untuk itu, malah hanya mampu bersabar untuk mencari kemahuan sendiri yang tak nampak bayang nya walaupun sedikit.

Disaat hari esok hampir tiba, segala kesungguhan mencari ketenangan dah hampir tamat. Tidak semudah yang disangka, berjalan dalam gelap tidak semua nya masalah selesai. Tetapi diakui berjalan tanpa teman mengilhamkan ketenangan yang sementara.

Termenung seketika mengadap kebesaran ciptaan Tuhan di bumi Johor. Keluarga, Sahabat dan Kekasih sibuk melayan keenakan malam di tepian pantai. Desiran air laut menggamit diri, pinta menghantar balik tubuh ke rumah, sepoi-sepoi angin pinta kaki melangkah pergi dari situ. Duduk tiada berteman sambil melangkah pergi, sangat bersyukur dalam ketenangan yang dinikmati walau pun mencuri masa sendiri.

Semakin mencari arah tuju, semakin hilang tujuan sebenar yang dirancang. Tetapi tidak sedikit pun keluhan keluar di hati. Mungkin yang terjadi akan muncul hikmah semulajadi. Sentiasa berdoa walau dalam apa keadaan sekalipun, sentiasa bersabar dalam setiap dugaan yang muncul, bersangka baik dalam setiap perkara. INSYA'ALLAH semua berjalan dengan baik dan lancar.


Bila Allah memakbulkan sesuatu permintaan (doa),
Bermaksud Dia menyayangi kamu.
Bila Allah lambat memakbulkan permintaan mu,
Maka bermaksud Dia ingin mendugamu,
Tetapi, Bila Allah tidak memakbulkan permintaan mu,
Jangan lah merasakan dunia ini kejam,
Sesungguhnya episod hidup yang lebih baik untuk kamu,
Telah direncanakan olehNya.
Insya'Allah, Tanpa jemu berdoa,
Berkat doa dan rahmat dariNya,
Suatu hari pasti Allah menetapkan hati kita, keimanan kita,
Untuk menjadi hambaNya yang soleh/solehah.






Mungkin jalan yang dulunya kabur akan muncul jua...amin...*senyum~
~mengadulah pada siapa-siapa pun, hanya Allah swt tempat bercerita segalanya.